Kort reflektion om tacksamhet

I går sa en människa till mig:

-Om jag inte skulle få ha mina djur, så skulle jag gå under!

Då slog det mig, stenhårt i ansiktet, att det jag tar för självklart inte är alla förunnat. Även om det är någons högsta dröm att gå ut med sin egen hund, klappa sin egen katt, eller rida sin egen häst så är det inte säkert att det är möjligt. Ibland på grund av sjukdom, ibland på grund av försörjning, ibland på grund av att livet helt enkelt inte blir som vi tänkt oss.

Likaså är det inte heller alla förunnat att kunna leva hela eller delar av sin dröm.

Idag sänder jag därför ut en tacksamhetstanke för att jag tillhör den lyckliga skara som faktiskt har möjlighet att klappa min katt, gå ut med min hund, rida mina hästar och leva stora delar av min dröm.

Det är helt enkelt inte alla förunnat!

drömhäst

 

Leave a Reply

